مسيرة (٢٠١٦)، عبارة عن فيديو تركيبي من ١٩:٤٨ دقيقة (مقطع من ٣ دقائق أعلاه) عن ما يشكله عام ١٩٤٨ من صدمة في الذاكرة الجماعية الفلسطينية. يعرض هذا العمل التركيبي المصور، شاشات تظهر لحظات صامتة متتالية على خلفية سوداء، يتبعهُ مقاطع مختارة من أرشيف عام ١٩٤٨. تشمل هذه المقاطع: الاولمبياد الدولي في لندن، مسابقات ملكات الجمال في كندا، عرض عيد الميلاد الاستعراضي وهكذا. يسعى هذا العمل، لخلق حالة تفكّر فردية تجاه ١٩٤٨، من خلال تحدّي المُتوقّع والسائد، والمعروف والمتداول. من خلال إعادة تعريف مفهوم "المسيرة" من كونه تعريف قائم على تأكيد الظهور والتواجد وتحريفه حول النزوح، والتجاهل وهو ما كانت عليه ١٩٤٨




Parade (2016), is a 19:48 minute video installation (3 minute extract above) contains numerous projected images patchwork archival clips from the year 1948. It looks out to the whole word through the lens of this catastrophic year of trauma in Palestinian collective memory. These miscellaneous clips includes: the London Olympics, beauty pageants in Canada, a Christmas Parade, and more. The work aims to create another level of individual speculation towards 1948, by challenging the expected, the common, the known, and the heard. Redefining the concept of Parade, as a concept of placement and visibility, into one of displacement and invisibility the work shifts the gaze toward the world instead of positioning the Palestinian conflict as the center of the universe. I ask what the rest of the world was doing that year as a rhetorical subversion.

Using Format